Vragen over acceptatie, aanvragen of (bijzonder) beheer?

Die beantwoorden we graag. Bel 088-2051500 en we helpen je verder.

Contactgegevens van jouw midoffice.

FlexFront

DAK

Huismerk

VCN

VKG

Veelgestelde vragen.

Hier vind je de antwoorden op veelegestelde vragen van adviseurs over de Argenta hypotheek, onze voorwaarden en het acceptatiebeleid.

Neem je liever direct contact met ons op? Dat kan. Onze accountmanagers helpen jou graag verder. Hun e-mailadres vind je hieronder.
Wat zijn de voorwaarden van de Argenta verhuisregeling?

Hier vind je de veelgestelde vragen over de Argenta verhuisregeling en de voorwaarden.

Lees meer

Hoe kan ik documenten aanleveren voor de Argenta hypotheek?

Je levert eenvoudig digitaal alle documenten voor het aanvragen de Argenta hypotheek aan via het portaal van Hypotheken Data Netwerk (HDN). Het renteaanbod kan zonder ondertekening digitaal aangeleverd worden.

Waarom moet je als adviseur herkomst van eigen middelen aantonen?

We willen graag weten wie onze klanten zijn om te beoordelen of ze de Argenta hypotheek kunnen afsluiten. En beoordelen we niet alleen of jouw klant de hypotheek kan betalen. Vanuit de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft)  zijn we samen verplicht te voorkomen dat onze producten worden gebruikt voor criminele doelen. Daarom willen we jouw klant leren kennen voordat de Argenta hypotheek wordt aangegaan. We controleren bijvoorbeeld ook de herkomst van eigen middelen die jouw klant wil inbrengen.

Lees meer

Wat zijn de bewijsstukken voor eigen middelen en hoe beoordeelt Argenta klanten?

Ga naar de opsomming van de bewijsstukken voor eigen middelen die voor het aanvragen van de Argenta hypotheek gelden.

Waarom is klantonderzoek belangrijk?

Alle geldverstrekkkers hebben maatregelen getroffen om de risico’s op financieel-economische criminaliteit te beperken. Met als doel om de betrouwbaarheid, stabiliteit en de goede naam van de financiële sector te beschermen. Daarom beoordelen we naast het kredietrisico (en vaststelling herkomst van eigen middelen) ook hoe betrouwbaar de klant is voordat ze de Argenta hypotheek aangaan.

Lees meer

Even voorstellen: team accountmanagement.

Wij zijn het team accountmanagement van Argenta. Voor jou als adviseur zijn wij de sparringpartner voor alles wat te maken heeft met de Argenta hypotheek. Nieuw bij Argenta zijn Bianca van Galen en Peter van Veldhoven. Zij zijn samen met Carlos Schouten als desk accountmanager jouw eerste aanspreekpunt met hun uitgebreide ervaring en kennis.

Je kunt bij ons terecht met vragen over het acceptatiebeleid, de voorwaarden en het proces om aanvragen van klanten snel en juist te behandelen. Wij hebben nauw contact met de acceptanten van Argenta voor een vlotte afhandeling van onze aanvragen. En pakken wij signalen op voor het verbeteren van de voorwaarden, het acceptatiebeleid en het hypotheekproces.

Neem contact met ons op via accountmanagers@argenta.nl. Wij helpen je graag verder!

Op de foto hieronder van links naar rechts: Carlos Schouten, Iné Cheung, Bianca van Galen, Peter van Veldhoven.

Team accountmanagement
Biance van Galen - Desk Account Manager

Bianca van Galen - Desk Account Manager

"Ik ben al sinds 20 jaar werkzaam in de hypotheek branche en heb in verschillende rollen kennis en ervaring opgedaan. En nu dan als Desk Accountmanager begonnen bij Argenta. Een fijn bedrijf met een open en familiale sfeer en stelt klanten voorop wat aansluit op mij als persoon.
Als aanspreekpunt en sparringpartner voor alle zaken rond de Argenta Hypotheek sta ik de adviseur graag te woord. Ik kijk ernaar uit om ook hier waardevolle relaties op te bouwen!"
Peter van Veldhoven - Desk Account Manager

Peter van Veldhoven - Desk Account Manager

"Met ruim 30 jaar ervaring in de financiële wereld in verschillende functies zoals eigenaar/ adviseur van een allround hypotheekadvieskantoor spreekt mijn nieuwe rol als Desk Accountmanager bij Argenta mij erg aan. Want Argenta wil ook adviseurs en klanten goed begeleiden bij het aanvragen van de Argenta hypotheek. Hierin heb ik een verbindende rol tussen de adviseur en Argenta zelf. Ik kijk er naar uit om de adviseurs verder op weg te helpen zodat zij onze klanten goed en snel kunnen bedienen."
Carlos Schouten - Desk Account Manager

Carlos Schouten - Desk Account Manager

“Met mijn 20 jaar ervaring in hypotheken ben ik al weer 3 jaar als desk accountmanager bij Argenta werkzaam. Daarbij ben ik een verbindende factor tussen de adviseur en Argenta. Ik bijt me graag vast in bijzondere situaties. Hier probeer ik altijd een oplossing voor te vinden binnen de mogelijkheden van ons acceptatiebeleid. En ik ben natuurlijk samen met mijn collega’s altijd bereikbaar voor alle andere vragen over de Argenta hypotheek. Zo willen we samen met de adviseurs onze klanten goed en snel bedienen.”
 Iné Cheung - Accountmanager

Iné Cheung - Accountmanager

Ik ben al jaren een bekend gezicht voor de adviseurs. Samen met mijn collega’s ontwikkel ik commerciële activiteiten en vang signalen op die ik vertaal naar ideeën en verbeterpunten. Zo probeer ik iedere dag de samenwerking met de adviseurs en andere business partners uit te breiden en te versterken.”